Kinki TV, ijzersterke merk campagne

Project samenvatting

Voor 42 vestigingen (onder andere in Hamburg en Barcelona) werd een compleet in-house TV systeem geïmplementeerd en op een bijzondere manier gekoppeld aan Facebook.

  • Unieke betrokkenheid personeel bereikt.
  • Inzet binnen campagnes.
  • Media overstijgende integratie.

Kinki Kappers kan eenvoudig uitzendschema's samenstellen, bestaande uit footage van bumpers, (kappers-)shows, trailers, aankondigingen, reclame uitingen van partners etc. Het geheel oogt aantrekkelijk, dynamisch, straalt uniformiteit uit en is geheel passend met wat Kinki wil zijn.

Het sociale concept is bijzonder door de unieke integratie van enthousiasme van gebruikers op Facebook enerzijds en het door Eyo Interactive ontwikkelde narrowcasting-platform anderzijds.

Trotse kappers en klanten kunnen via de iPhone App of de app op Kinki's Facebook Brand Page een foto van hun kapsel maken. Daarnaast zorgt de sublieme techniek van Social Screens er voor dat deze foto's geheel automatisch verspreid worden naar de 42 vestigingen en op de daar aanwezige schermen getoond worden. Deze kruisbestuiving inspireert aantoonbaar andere klanten en kappers. Zo worden tevreden klanten ingezet als ambassadeur voor het merk Kinki.

Deze hoogwaardige user-generated content wordt bovendien automatisch verspreid op Kinki's Facebook pagina. Ook hier zorgt de bijzondere techniek er voor dat de dynamiek die op Facebook ontstaat zichtbaar wordt gemaakt binnen het narrowcasting-platform waar naast de foto's ook nog eens alle likes en reacties worden vertoond.

Resultaten

De ontwikkelde producten werden tijdens de 'Upload je kapsel'-campagne gelanceerd.

Dit resulteerde in:

  • 75 User-generated foto's per maand.
  • User-generated content via de apps genereerde zo'n 7200 Likes.
  • De content bereikte een gemiddelde van 40% van de Brand Page Fans.
  • Significante toename van de viraliteit van de geplaatste kapsels.
  • Het aantal nieuwe dagelijkse Likes verdubbelde sinds de introductie.

Kortom, aantoonbare zichtbaarheid voor het merk Kinki en een significante toename van interactie op exact díe plek waar Kinki dat wil: precies midden in de doelgroep die Kinki wil aanspreken.

Kinki TV

Kinki TV, ijzersterke merk campagne

Voor 42 vestigingen werd een ongekend interactief systeem opgeleverd, een werkelijk unieke oplossing.

75 foto's verzameld per maand
7200+ likes per maand
Verdubbeling van dagelijkse Page Likes

Bent u ook nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Vraag gratis demo aan

of neem direct contact met ons op!